EA: RTS-y muszą ewoluować

Prezes Electronic Arts, John Riccitiello, w wywiadzie dla bloga Kotaku stwierdził, że RTS-y stały się zatęchłym gatunkiem, bez znaczącej innowacji od dłuższego czasu, obwiniając po części pęd ku lepszej grafice.

„Doszliśmy do momentu, kiedy jesteśmy w stanie wyświetlić pojedyncze cząsteczki wokół każdego wybuchu w środku pokoju, z którego wylatują potłuczone szyby. Grafika nigdy nie była tym, co czyniło RTS-y dobrymi grami. To było coś w rodzaju ozdóbek na bardzo tradycyjnym modelu rozgrywki. Od czasu Red Alerta i StarCrafta, gatunek nie ruszył się naprzód”.

Nadchodzący wielkimi krokami Commander & Conquer 4, jak wskazuje dotychczasowy materiał prasowy udostępniany przez firmę, miałby zboczyć nieco z już utartego szlaku dzięki elementom takim jak system klas postaci i możliwości respawnowania jednostek po ich śmierci. Będzie to również „trwała rozgrywka”, która obejmuje wszystkie rozegrane walki zarówno w kampanii dla pojedynczego gracza, w trybie skirmish czy w rozgrywce sieciowej, co ma pomagać w zdobywaniu kolejnych poziomów dla klasy.

Źródło:
Michał "Xtense" Stopa - Imperium Gier


Klemens
2009-12-07 21:07:27